01 mai, 2016

oppskrift: nugattibrownies

Det er mai allerede! Det har ikke gått helt opp for meg enda. Å tenke på hvor fort tida går, det er litt rart. Det føles jo ikke lenge siden jeg var hjemme og feiret jula, med god mat, gode venner, familie og pus. Jeg føler jeg får en midtlivskrise nå (i en alder av tjueén år), for jeg innser hvordan tida flyr og at jeg om ikke lenge er voksen. Voksen som i en person som er etablert og har en fulltidsjobb i et yrke en har utdanna seg til. Jeg føler ikke jeg er helt der enda, og det kan jo ta en liten stund etter studietida før man er ordentlig etablert. Men, sånn er livet! Jeg må bare nyte den siste tida i studenttilværelsen, og bare leve livet. Jeg har det fint for tida.

Men! Som overskriften sier, vil jeg dele en oppskrift med dere! i går lagde jeg nugattibrownies med roomien min! (Vel, det var vel heller roomien min som lagde de, haha.) Den var superenkel, og den ble (overraskende) kjempegod! Og, det skal ikke så mange ingredienser til heller! Hu fant oppskriften på godt.no, klikk her om dere vil komme inn på siden.

Det man trenger er:

  • 3dl nugatti (én boks)
  • 2 egg
  • 1,25dl mel

1. Varm ovnen til 180 grader. Kle en liten ildfast form (15x15cm) med bakepapir (eller smør, som vi gjorde).
2. Visp sammen nugatti og egg. Rør inn melet til en jevn og glatt røre.
3. Stek kaken i ca. 15-20 minutter.
4. Avkjøl kaken litt før du skjærer i den.
5. Nyt kaken aleine eller i selskap med noen du er glad i, gjerne sammen med litt is og/eller bær. Velbekomme!

Jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder av kaka, men jeg lover den ble fin og god. Dette er noe jeg helt klart anbefaler, for brownies-elskere som ikke orker/gidder å bruke så lang tid på å lage kaka! Den ble mektig, men det er jo sånn brownies gjerne er.

1 kommentar:

  1. Nyt at du kun er 21 år og har så mye spennende foran deg :D

    SvarSlett