13 april, 2016

vår i bergen by

Åh, hvorfor er det sånn at når jeg først er ute og nyter finværet i en av verdens fineste byer, så tar jeg absolutt ingen bilder?? Kanskje jeg har kost meg litt for mye til å engang tenke på å ta opp mobilen. De siste dagene har vært utrolig fine. Jeg har vært mye ute; jeg har gått turer, vandret rundt i byen og spist is med gode venner. (Softis med jordbærstrø = timillioner hjerter. Åh. Det er så digg!) Skulle ønske jeg hadde noen bilder for å forevige minnene. Vårsola er god og varm, og fuglene kvitrer som aldri før. Byen viser seg fra sitt beste.

Untitled

Til tross det bra været for tida, kjennes kroppen litt tung og urolig. Jeg vet ikke helt hvorfor det er sånn, men jeg tror det kan ha med litt for lite vann og næringsrik mat å gjøre. Jeg tror også det er fordi jeg har litt for mye å gjøre for tida. Første eksamen skal leveres om nøyaktig en måned (hjelp!!), sommerkonserten med koret er om litt over en måned (whoa, fortsatt et par sanger å pugge!), plakat og diverse andre ting som må ordnes til konserten, og på toppen av det hele må jeg pugge noen menyer til restauranten jeg skal jobbe på i sommer. Jeg har egentlig ganske god tid, men tida går så fort! Jeg må bare sette meg ned og lage en liten plan for tida framover.

.

Jeg må også tenke: dette klarer du, Renate. Dette skal du klare. Du er flink, du må bare roe ned og gå skikkelig inn for at JEG gjør en GOD jobb. Tenk på alle erfaringene du vil sitte igjen med!

4 kommentarer:

  1. Oh, si i fra om du vil ta en is en dag :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal jeg gjøre! :D Hadde vært fint å gått litt rundt med deg på en fin dag!

      Slett
  2. Sånne dager elske eg. Dei dagane eg har hatt det så fint at eg har heilt glømt mobilen eller kameraet. Då vett eg at eg virkelig har kost meg og vært i "her og nå". Sånne dager e viktige å ta vare på. Og ja, det e alltid litt irriteranes når du vil dela kor fint du har hatt det og ikje har bilder å visa fram, men samtidig så fint å vita at du kan ha det med deg for alltid. Som et privat minne om koss den dagen va. Og huska følelsen den ga deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt sant! Det er fint å tenke tilbake til en tid, og bare kjenne følelsen man hadde den tida. Det er viktig å ha sånne perioder, særlig i ellers stressende tider!

      Slett