29 april, 2016

en liten (random) post om eksamensangst og sånt

Om nøyaktig to uker har jeg levert hjemmeeksamenen. Da sitter jeg fortvilet over hvor stor og vanskelig oppgava har vært (og lurer på hvordan dette kommer til å gå). Også er jeg bare glad da, for at jeg er ferdig med den. Men hvordan kommer den til å gå? Blir det bestått? Blir det en OK karakter? Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne eksamensangsten. Den melder seg hver gang, og jeg har fortsatt ikke funnet en kur mot den. Annet enn at jeg må puste med magen og ta ett skritt av gangen.

Untitled

Jeg prøver å tenke positivt. Tenke på det gode jeg har i livet. Jeg prøver å koble litt ut, og det kommer jeg til å gjøre en del framover. I kveld er det bowling, og i morra er det en liten opptreden med koret. Det er viktig å ha ting å holde på i tider som dette. Og ikke minst ha folk å snakke med, om alt bare blir helt på trynet. Men jeg satser på at jeg overlever denne gangen også. Har jo tross alt overlevd flere eksamner så langt, selv om jeg trodde jeg skulle dø der og da.

Untitled

Jeg sliter også litt med blogglysten. I det siste har jeg tenkt på hvorfor jeg i det hele tatt blogger. Det er jo veldig fint å ha en blogg hvor man kan dele litt. Jeg håper bare det løsner litt framover, at jeg får litt mer interessante ting å blogge om. Da kommer kanskje motivasjonen og inspirasjonen fram.

1 kommentar: